Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Oferta poradni

Oferta PPP-P na rok szkolny 2019/2020

Zgłoszenie na formę pomocy organizowaną przez PPP-P


 

DIAGNOZA I OPINIOWANIE

Poradnia wydaje opinie w sprawach:

  1. wcześniejszego przyjęcia dziecka do szkoły podstawowej oraz odroczenia obowiązku szkolnego,

  2. objęcia ucznia nauką w klasie terapeutycznej,

  3. dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia, u którego stwierdzono zaburzenia i odchylenia rozwojowe lub specyficzne trudności w uczeniu się, uniemożliwiające sprostanie tym wymaganiom,

  4. zwolnienia ucznia z wadą słuchu, z głęboką dysleksją rozwojową, z afazją, z niepełnosprawnościami sprzężonymi, z autyzmem i zespołem Aspergera z nauki drugiego języka obcego,

  5. udzielenia zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki,

  6. przyjęcia ucznia gimnazjum do oddziału przysposabiającego do pracy,

  7. przyjęcia do klasy pierwszej szkoły ponadgimnazjalnej: zasadniczej szkoły zawodowej, liceum ogólnokształcącego, liceum profilowanego lub technikum, a także klasy pierwszej szkoły średniej na podbudowie programowej szkoły zasadniczej, szkoły policealnej lub szkoły pomaturalnej, kandydata z problemami zdrowotnymi, ograniczającymi możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia,

  8. przystąpienia ucznia lub absolwenta z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi lub ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się odpowiednio do sprawdzianu przeprowadzanego w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej, egzaminu przeprowadzanego w ostatnim roku nauki w gimnazjum, egzaminu maturalnego lub egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe, w warunkach i formie dostosowanych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych ucznia lub absolwenta,

  9. innych określonych w przepisach związanych z kształceniem i wychowaniem dzieci i młodzieży.

Opinię wydaje się na pisemny wniosek rodziców albo pełnoletniej osoby, której dotyczy opinia, w terminie nie dłuższym niż 30 dni, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach w terminie nie dłuższym niż 60 dni od dnia złożenia wniosku.

Wniosek powinien zawierać uzasadnienie. Osoba składająca wniosek może dołączyć do niego posiadaną dokumentację uzasadniającą wniosek, w szczególności wyniki obserwacji i badań, a w przypadku dziecka uczęszczającego do przedszkola, szkoły lub placówki albo pełnoletniego ucznia uczęszczającego do szkoły lub placówki – także opinię nauczycieli.

Jeżeli w celu wydania opinii jest niezbędne przeprowadzenie badań lekarskich, rodzic dziecka lub pełnoletni uczeń dołącza do wniosku również zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia.

Jeżeli ze względu na brak zaświadczenia lekarskiego pomimo konieczności jego przedstawienia, nie jest możliwe wydanie przez Poradnię opinii w wyżej określonym terminie, opinię wydaje się w ciągu 7 dni od dnia przedstawienia zaświadczenia lekarskiego.

W celu uzyskania informacji o problemach dydaktycznych i wychowawczych dziecka albo pełnoletniego ucznia, Poradnia może zwrócić się do dyrektora odpowiednio przedszkola, szkoły lub placówki, do której dziecko albo pełnoletni uczeń uczęszcza, o wydanie opinii nauczycieli, informując o tym osobę składającą wniosek.

W przypadku, gdy opinia dotyczy ucznia, na pisemny wniosek rodziców albo pełnoletniego ucznia, Poradnia przekazuje kopię opinii do przedszkola, szkoły lub placówki, do której uczeń uczęszcza.

Dzieci i młodzież oraz ich rodzice mogą uzyskać w Poradni informację o wynikach diagnozy przeprowadzonej w Poradni. Informację wydaje się na pisemny wniosek rodziców ucznia albo pełnoletniej osoby, której dotyczy informacja.

Dokumenty wymagane przy zgłaszaniu dzieci i młodzieży na badanie do Poradni:

  1. pisemny wniosek rodziców/opiekunów prawnych o przebadanie dziecka lub pisemny wniosek pełnoletniego ucznia,

  2. opinia uczących nauczycieli o napotkanych problemach dydaktycznych i wychowawczych,

  3. zaświadczenie od lekarza – specjalisty, jeśli dziecko/uczeń pozostaje pod specjalistyczną opieką lekarską.

Druki do pobrania znajdują się w zakładce: Sposób załatwiania spraw.


ORZECZNICTWO

Dyrektor Poradni powołuje zespoły orzekające, które wydają:

  • orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego dzieci i młodzieży upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym,

  • orzeczenia o potrzebie zajęć rewalidacyjno–wychowawczych dla dzieci i młodzieży upośledzonych umysłowo w stopniu głębokim,

  • orzeczenia o potrzebie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dzieci, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły,

  • orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły,

  • orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością ruchową, niepełnosprawnościami sprzężonymi, z zaburzeniami zachowania, niedostosowanych społecznie, zagrożonych uzależnieniem,

  • opinie o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju.

    Szczegółową procedurę wydawania orzeczeń i opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju przez zespoły orzekające reguluje rozporządzenie w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych  poradniach psychologiczno–pedagogicznych.

Uwaga!

Orzeczenia oraz opinie dla dzieci: niewidomych i słabo widzących, niesłyszących i słabo słyszących, oraz z autyzmem wydają zespoły działające

w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej
w Piotrkowie Trybunalskim
ul. Dmowskiego 47
tel. 44 646 53 16

Dokumenty wymagane przy ubieganiu się o wydanie orzeczenia lub opinii o potrzebie
wczesnego wspomagania rozwoju:

  1. wniosek rodziców/prawnych opiekunów o wydanie orzeczenia albo opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju,

  2. zaświadczenie o stanie zdrowia dziecka wydane przez lekarza;
    jeżeli wniosek dotyczy wydania orzeczenia o potrzebie indywidualnego przygotowania przedszkolnego, albo orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania, wnioskodawca dołącza do wniosku zaświadczenie o stanie zdrowia dziecka, w którym lekarz określa:

    • okres – nie krótszy niż 30 dni – w którym stan zdrowia dziecka uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do przedszkola lub szkoły,

    • rozpoznanie choroby lub innej przyczyny powodującej, że stan zdrowia dziecka uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do przedszkola lub szkoły,

    • zakres, w jakim dziecko, któremu stan zdrowia znacznie utrudnia uczęszczanie do przedszkola, może brać udział w zajęciach, w których realizowana jest podstawa programowa wychowania przedszkolnego, organizowanych z grupą wychowawczą lub indywidualnie w odrębnym pomieszczeniu w przedszkolu,

    • zakres, w jakim uczeń, któremu stan zdrowia znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły, może brać udział w obowiązkowych zajęciach edukacyjnych, organizowanych z oddziałem w szkole lub indywidualnie w odrębnym pomieszczeniu w szkole;

    w przypadku ucznia szkoły prowadzącej kształcenie w zawodzie, wnioskodawca dołącza do wniosku o wydanie orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania zaświadczenie określające możliwość  dalszej realizacji praktycznej nauki zawodu, wydane przez lekarza medycyny pracy;

  3. opinię nauczycieli szkoły, do której uczeń uczęszcza, lub wychowawców placówki, w której
    uczeń przebywa, w celu uzyskania informacji o problemach dydaktycznych i wychowawczych,

  4. inną dokumentację uzasadniającą wniosek, o ile wnioskodawca taką dokumentację posiada, w szczególności wyniki obserwacji i badań psychologicznych, pedagogicznych oraz lekarskich.

Druki do pobrania znajdują się w zakładce: Sposób załatwiania spraw.

Regulamin pracy zespołów orzekających


KONSULTACJE

Poradnia prowadzi działalność konsultacyjną w zakresie poradnictwa psychologicznego, pedagogicznego i logopedycznego dla dzieci i młodzieży, ich rodziców oraz nauczycieli.

Konsultacje dotyczą między innymi obszarów:

  • stymulowania rozwoju psychoruchowego,
  • przygotowania dzieci do nauki czytania i pisania,
  • problemów związanych z nieprawidłowościami w rozwoju dziecka,
  • pracy z dzieckiem z dysfunkcją narządu słuchu,
  • pracy z dzieckiem z dysfunkcją narządu wzroku,
  • pracy z dzieckiem upośledzonym umysłowo,
  • pracy z dzieckiem z trudnościami w nauce,
  • pracy z dzieckiem z różnymi zaburzeniami mowy,
  • problemów wychowawczych,
  • problemów rodzinnych,
  • sposobów pomocy uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej i rodzinnej,
  • wyboru szkoły dla dziecka niepełnosprawnego bądź niezdecydowanego.

Konsultacje umawiane są na pisemny wniosek w sekretariacie Poradni.

Druki do pobrania znajdują się w zakładce: Sposób załatwiania spraw.


TERAPIA

Na terenie Poradni prowadzone są:

  • zajęcia dla dzieci 5–6– letnich leworęcznych oraz z obniżoną sprawnością grafomotoryczną,
  • terapia dla dzieci z ryzyka dysleksji z odroczonym obowiązkiem szkolnym,
  • zajęcia korekcyjno–kompensacyjne dla uczniów dyslektycznych,
  • terapia logopedyczna,
  • terapia dla dzieci zahamowanych emocjonalnie oraz przejawiających symptomy nadpobudliwości i niepokoju psychoruchowego,
  • rewalidacja dzieci upośledzonych umysłowo,
  • terapia dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi,
  • terapia indywidualna.

O konieczności objęcia dziecka terapią na terenie Poradni decydują specjaliści Poradni, uwzględniając głębokość zaburzeń.

Druki do pobrania znajdują się w zakładce: Sposób załatwiania spraw.


DORADZTWO ZAWODOWE

Doradztwo zawodowe ma na celu kształtowanie u młodzieży umiejętności racjonalnego wyboru kierunku kształcenia, zawodu i planowania kariery zawodowej.

Poradnia prowadzi indywidualne porady zawodowe dla uczniów z trudnościami w wyborze dalszego kierunku kształcenia.

Wnioskodawcą o udzielenie uczniowi porady jest rodzic/opiekun prawny, bądź sam pełnoletni uczeń.

Wnioskodawcą o przeprowadzenie w szkole zajęć dla uczniów lub ich rodziców jest dyrektor szkoły.


PROFILAKTYKA

Poradnia realizuje zadania z zakresu profilaktyki:

  • zaburzeń rozwojowych,
  • trudności wychowawczych,
  • uzależnień,

w formie:

  • pogadanek i zajęć warsztatowych dla uczniów, ich rodziców i nauczycieli,
  • przesiewowych badań logopedycznych w przedszkolach i szkołach.

Wnioskodawcą o przeprowadzenie w przedszkolu/szkole zajęć dla dzieci/uczniów, ich rodziców lub nauczycieli jest dyrektor przedszkola/szkoły.

Wnioskodawcą o przeprowadzenie w przedszkolu/szkole przesiewowych badań jest dyrektor przedszkola/szkoły po uzyskaniu zgody rodziców.

Podmiot udostępniający informację:
Powiatowa Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Piotrkowie Trybunalskim
odpowiada: Marek Stanik
data: 05-03-2020
wytworzył: Marek Stanik
data: 05-03-2020
data: 05-03-2020
Dziennik zmian strony

Wszystkie wersje tej strony:

W celu uzyskania dostępu do wersji archiwalnej strony skontaktuj się z redaktorem.

  • 05-03-2020 - Edycja treści
  • 31-03-2015 - Utworzenie treści

Statystyka odsłon tej strony:

Łączna liczba odsłon wszystkich wersji tej strony: 2562