Deklaracja Dostępności
Powiatowa Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Piotrkowie Trybunalskim zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://poradniapiotrkow.bip.wikom.pl
- Data publikacji strony internetowej: .
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: .
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Brak tekstów alternatywnych dla obrazów – nie wszystkie grafiki (np. herb, ikona odczytu maszynowego, ikona tekstu ETR) na stronie posiadają opisy, co jest barierą dla osób korzystających z czytników ekranu.
- Problematyczny kontrast tekstów i elementów interaktywnych – niektóre napisy i nietekstowe elementy interfejsu mają zbyt niski kontrast (np. jasnoszary tekst na białym tle, menu nawigacyjne, obramowania pól).
- Niepoprawna hierarchia nagłówków – na niektórych podstronach brakuje logicznej kolejności nagłówków, co może dezorientować użytkowników czytników ekranu.
- Brak możliwości pełnej obsługi klawiaturą – niektóre interaktywne elementy (np. menu) nie są w pełni dostępne za pomocą klawiatury.
- Nieprawidłowe oznaczenie linków – niektóre odnośniki mają niejasne opisy (np. „kliknij tutaj”), co utrudnia ich interpretację.
- Obecność plików PDF niedostępnych cyfrowo – niektóre pliki nie mają poprawnej struktury nagłówków, tekstu możliwego do odczytania przez czytniki ekranu oraz alternatywnych opisów dla zawartych w nich grafik.
- Skany zamiast tekstu – niektóre dokumenty zawierają skany zamiast tekstu, co uniemożliwia ich odczytanie przez osoby niewidome (np. oferty pracy).
Treści nieobjęte przepisami
- Niektóre pliki do pobrania nie są dostępne cyfrowo - zostały wytworzone przed wejściem w życie ustawy - skany dokumentów (np. status prawny, uchwały, zarządzenia, plany pracy, regulamin zamówień publicznych, kontrole, kontrola zarządcza).
- Niektóre pliki do pobrania nie są dostępne cyfrowo – zostały wytworzone przez inne podmioty niż Powiatowa Poradnia – przekazane do publikacji w formie papierowej lub skanów (np. sprawozdania finansowe za lata 2018 – 2020).
Jeżeli potrzebujesz dostępu do dokumentu, skontaktuj się z nami i wskaż dokładnie jak powinniśmy Ci go udostępnić.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Data sporządzenia deklaracji: .
Data ostatniego przeglądu deklaracji: .
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej. Wyniki badania przedstawia podsumowanie badania dostępności cyfrowej [.docx, 16.10 kB] .
Skróty klawiszowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do: Marek Stanik
- e-mail - poradnia@powiat-piotrkowski.pl,
- telefon - 44 732 78 41.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszej placówki:
- Marek Stanik - Dyrektor Powiatowej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Piotrkowie Trybunalskim,
- adres: ul. Sienkiewicza 16A, 97-300 Piotrków Trybunalski,
- e-mail: poradnia@powiat-piotrkowski.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich.
Pozostałe informacje
Aplikacje mobilne
Podmiot nie posiada aplikacji mobilnych
Dostępność architektoniczna
Siedziba Powiatowej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Piotrkowie Trybunalskim mieści się przy ul. Sienkiewicza 16A.
Dostępność wejścia:
Gabinety Poradni znajdują się na parterze oraz I i II piętrze.
Sekretariat mieści się na I piętrze w pokoju 112, do którego prowadzą schody.
Schody posiadają poręcze.
Do budynku prowadzą trzy wejścia.
Dwa od ulicy Henryka Sienkiewicza oraz jedno od ulicy Gabriela Narutowicza.
Do wejść od ulicy Sienkiewicza prowadzą schody oraz podjazd dla wózków.
Dla osób potrzebujących pomocy przy podjeździe na wysokości około 1 metra znajduje się oznaczony dzwonek przywołujący obsługę.
Do wejścia od ulicy Narutowicza prowadzą schody bez podjazdów dla wózków.
Wejścia nie są zabezpieczone bramkami.
Nad wejściem do budynku znajduje się system nawigacyjno - informacyjny TOTUPOINT.
Jest to system naprowadzający dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
Więcej informacji na temat znaczników TOTUPOINT znajdziesz na stronie totupoint.pl.
W budynku nie ma windy.
Dla osób na wózkach dostępne są korytarze i pomieszczenia na parterze.
W budynku, na parterze znajduje się pomieszczenie "ciche".
Służy do obsługi osób ze szczególnymi potrzebami.
Jest wyposażone w pętlę indukcyjną.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym.
W budynku są oznaczenia kontrastowe.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braile'a.
Dostępność toalet:
Toalety przeznaczone dla klientów znajdują się na parterze i 1 piętrze budynku.
Toaleta przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na parterze po prawej stronie od głównego wejścia.
Dostępność parkingu:
Parking zlokalizowany jest przy budynku w płatnej strefie parkowania.
W strefie parkowania na wprost wejścia do budynku wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
Jest to parking publiczny płatny - pierwsze 30 minut bezpłatne.
Osoby z niepełnosprawnościami mogą zaparkować za darmo, jeśli mają Europejską Kartę
Parkingową oraz zegar parkingowy.
Zegar parkingowy można otrzymać w Biurze Obsługi Klienta Strefy Płatnego Parkowania
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Jak wnioskować o tłumacza polskiego języka migowego:
Osoby, które chcą skorzystać z usług tłumacza języka migowego, muszą zgłosić to w urzędzie.
Powinny to zrobić przynajmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą w urzędzie.
W sytuacjach nagłych nie trzeba tego zgłaszać z wyprzedzeniem.
W Urzędzie można zgłosić chęć skorzystania z tłumacza na jeden z poniższych sposobów:
wysyłając e-mail na adres: poradnia@powiat-piotrkowski.pl,
- wysyłając list (liczy się 3 dni od dnia, kiedy urząd otrzyma list),
- dzwoniąc na numer 44 732 78 40 (można to zrobić przez osobę trzecią).
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz.U. 2011 nr 209, poz. 1243).
Informacja o naszej działalności w tekście łatwym do czytania (ETR):https://poradniapiotrkow.bip.wikom.pl/strona/zapewnianie-dostepnosci
Aktualny raport z zapewnienia dostępności:https://poradniapiotrkow.bip.wikom.pl/strona/raporty