Deklaracja Dostępności
Wstęp
Daty publikacji i aktualizacji
- Data publikacji strony internetowej: 2015-03-31.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-02-04.
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
Niektóre pliki do pobrania nie są dostępne cyfrowo – scany.
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
- Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia: 2020-06-01.
- Oświadczenie zostało ostatnio poddane przeglądowi w dniu: 2024-03-29.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt:
- osoba kontaktowa - Marek Stanik,
- adres e-mail - poradnia@powiat-piotrkowski.pl,
- numer telefonu - 44 732 78 41 ,
- adres do korespondencji - Powiatowa Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna, ul. Sienkiewicza 16A, 97-300 Piotrków Trybunalski .
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury wnioskowo-skargowej
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich
Dostępność architektoniczna
Siedziba Powiatowej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Piotrkowie Trybunalskim mieści się przy ul. Sienkiewicza 16A.
Droga dojazdowa/dojścia:
Budynek znajduje się w ścisłym centrum miasta. Dojechać do niego można autobusami komunikacji miejskiej nr 0, 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9. Przystanki oddalone są od budynku około 350 metrów przy ulicy Słowackiego.
Dostępność wejścia:
Siedziba Powiatowej Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w Piotrkowie Trybunalskim mieści się przy ul. Sienkiewicza 16A. Gabinety Poradni znajdują się na parterze oraz I i II piętrze. Sekretariat mieści się na I piętrze w pokoju 112.
Jest to budynek Starostwa Powiatowego w Piotrkowie Trybunalskim, do którego prowadzą trzy wejścia: dwa od ulicy Henryka Sienkiewicza oraz jedno od ulicy Gabriela Narutowicza.
Do wejść od ulicy Sienkiewicza prowadzą schody oraz podjazd dla wózków. Dla osób potrzebujących pomocy przy podjeździe na wysokości około 1 metra znajduje się oznaczony dzwonek przywołujący obsługę. Do wejścia od ulicy Narutowicza prowadzą schody bez podjazdów dla wózków.
Wejścia nie są zabezpieczone bramkami.
Nad wejściem do budynku znajduje się system nawigacyjno - informacyjny TOTUPOINT naprowadzający dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Więcej informacji na temat znaczników TOTUPOINT znajdziesz na stronie totupoint.pl.
W budynku nie ma windy.
Dla osób na wózkach dostępne są korytarze i pomieszczenia na parterze.
W budynku na parterze po prawej stronie od głównego wejścia znajduje się pomieszczenie „ciche", do obsługi osób ze szczególnymi potrzebami, wyposażone w pętlę indukcyjną.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku są oznaczenia kontrastowe.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braile'a (w przygotowaniu).
Dostępność toalet:
Toalety znajdują się na każdym piętrze budynku.
Toaleta przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na parterze po prawej stronie od głównego wejścia.
Dostępność parkingu:
Parking zlokalizowany jest przy budynku w płatnej strefie parkowania. W strefie parkowania na wprost wejścia do budynku wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami (parking publiczny płatny). Zgodnie z regulaminem bezpłatnie na miejscu dla osób z niepełnosprawnościami mogą zaparkować osoby posiadająca Europejska Kartę Parkingową oraz zegar parkingowy wydany w Biurze Obsługi Klienta Strefy Płatnego Parkowania.
Aplikacje mobilne
Podmiot nie posiada aplikacji mobilnych